قرآن کریم.
نهجالبلاغه.
ابنبابویه (شیخ صدوق)، محمد بن علی (1413ق)، من لا یحضره الفقیه، انتشارات جامعه مدرسین، قم.
اربلی، علی ابن عیسی (1381 ق)، کشف الغمة عن معرفة الائمة، بنی هاشم، تبریز.
باقری، خسرو (1377)، مبانی شیوههای تربیت اخلاقی، سازمان تبلیغات اسلامی، تهران.
پیاژه، ژان (1379)، قضاوتهای اخلاقی کودکان، ترجمه محمد علی امیری، نی، تهران.
تمیمی آمدی، عبد الواحد ابن محمد (1410ق)، غرر الحکم و درر الکلم، دار الکتب الاسلامی، قم.
حر عاملی، محمد بن حسن (1409 ق)، وسائل الشیعة، مؤسسه آل البیت، قم.
دان، جودی (1389)، «رشد اخلاقی در اوایل کودکی و تعاملات اجتماعی در خانواده»، ترجمه محمد رضا جهانگیرزاده، در کتاب راهنمای رشد اخلاقی، ویراسته ملانی کیلن و جودیث اسمتانا، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، قم.
رایکمن، ریچارد (1387)، نظریههای شخصیت، ترجمه مهرداد فیروزبخت، ارسباران، تهران.
ریچلز، جیمز (1392)، عناصر فلسفه اخلاق، ترجمه محمود فتحعلی و علیرضا آل بویه، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، قم.
شولتز، دوان و شولتز، سیدنی اِلِن (1388)، نظریههای شخصیت، ترجمه یحیی سید محمدی، ویرایش، تهران.
علیزاده، مهدی (1390)، «اخلاق چیست؟: تحلیلی فرااخلاقی از مفهوم حیث اخلاقی»، پژوهشهای اخلاقی، ش3، ص 99-124.
فیض کاشانی، مولا محسن (1409 ه.ق)، الحقایق، دار الکتب الاسلامی، قم.
کارلو، گوستاو (1389)، «اخلاقیات مبتنی بر نوعدوستی و توجه به دیگران»، ترجمه سید رحیم راستیتبار، در کتاب راهنمای رشد اخلاقی، ویراسته ملانی کیلن و جودیث اسمتانا، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، قم.
کازینسکی، لیون و ناوارا، جفری اس. (1389)، «منابع تغییر و نوآوری درنظریات مربوط به اجتماعی کردن، درونیسازی و فرهنگپذیری»، ترجمه علیرضا شیخ شعاعی، در کتاب راهنمای رشد اخلاقی، ویراسته ملانی کیلن و جودیث اسمتانا، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، قم.
کریمزاده، صادق (1389)، «سازوکارهای روانشناختی فرایند درونیسازی ارزشهای اخلاقی»، روانشناسی و دین،سال سوم، شماره دوم، تابستان، ص 5 ـ 28.
کریمی، عبد العظیم، مراحل شکلگیری اخلاق در کودک، عابد، 1388، تهران.
کلینی، محمد بن یعقوب (1407 ق)، الکافی، دار الکتب الاسلامیة، تهران.
گروزک، یوئان ای. (1389)، «رشد رفتار اخلاقی و وجدان از دیدگاه جامعهپذیری»، علیرضا شیخشعاعی، در کتاب راهنمای رشد اخلاقی، ویراسته ملانی کیلن و جودیث اسمتانا، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی، قم.
مجلسی، محمدباقر ابن محمدتقی (1403 ق)، بحار الانوار، دار احیاء التراث العربی، بیروت.
محمدی tate Children’s Moral Development", Journal of Moral Education, vol.27, pp.371-391.
Haidt, Jonathan (2001), "The emotional dog and its rational tail: A social intuitionist approach to moral judgment", Psychological Review, Vol.108, pp. 814-834.
Hoffman, M.L. (2007), Empathy and moral development: Implications for caring and justice, Cambridge University Press, New York.
Hogan, Robert & Emler, Nicholas (1995), "Personality and Moral Development", in William M. kurtines and Jacob L. Gewirtz (eds.), Moral development: an introduction, Allyn & Bacon.
Kohlberg, L. & Hersh, Richard H. (1977), "moral development: a review of the theory", Theory and Practice, Vol.16, No.2, moral development, pp. 53-59.
Kohlberg, L. (1971), “From is to ought: How to commit the naturalistic fallacy and get away with it in the study of moral development", in T. Mischel (Ed.), Cognitive development and epistemology (pp. 151-235), Academic Press, New York.
Kurtines, William M. and Gewirtz, Jacob L. (eds.) (1995), Moral development: an introduction, Allyn & Bacon.
Reber, S. & Reber A. (2001), Dictionary of psychology, Penguin Books, Loریشهری، محمد (1388)، حکمتنامه کودک، دار الحدیث، قم.
نوری، حسین بن محمدتقی (1408ق)، مستدرک الوسائل و مستنبط المسائل، مؤسسه آل البیت علیهم السلام، قم.
هولمز، رابرت ال. (1385)، مبانی فلسفه اخلاق، ترجمه مسعود علیا، ققنوس، تهران.
Berkowitz, Marvin W. and Grych, John H. (1998), "Fostering Goodness: Teaching Parents to Facili
ndon.
Schulman, Michael (2002), "How We Become Moral: The Sources of Moral Motivation", in C. R. Snayder & Ahane J. Lopez (Eds.) Handbook of Positive Psychology, pp.499-512.
Smetana,Judith G. (1999), "The Role of Parents in Moral Development: A Social Domain Analysis", Journal of Moral Education, vol.28, pp.311-321.
Turiel, Elliot (2008), "The Development of Morality", in William Damon & Richard M. Lerner (eds.), Child and Adolescent Development; An Advanced Course, pp. 473-510.